maanantai 3. toukokuuta 2010

koton jälles

Hei vaan kaikil, ole ollu koton jo kolm tuntti. Ensmäiseks pit konkat ympärs torpa ja ihmtell, ko sinililja kukkiva iha sinisenäs puskatte al.

Oli kiva tull kotti. Kaik men hyvi, hoito ol hyvä ja potilas jäi henkki. Juur ja juur, en ol kyl mikkä kolhoosis eläjä. Ja jos joku olis viäl kerran kysyn, onk mun vattan toiminu, olisin jo vastan rumaste.

Kirjoti tuntemuksian yllös koko viikkon, niin ko mun tapan o. Voi oll et valasen tännekki milt tuntu maat sairalas, jos on mää.

Runonkirjottaja on kiltt ja tul munt hyyssämä. Läheti häne koht apteekkihi ja kauppa, ja ny täyty menn keittämä hänell kaffett. Määräsivä kamalan määrä tropei ja annova monttalai paperi ja ohjet mukka.

Väsy tule tavan takka, vaikkei sairalas tuntun enä miltä. Mut hetke aikka ko huila ni sit jaksa taas konkat askareis, ko kiirut ei ol.

4 kommenttia:

vilukissi kirjoitti...

Ja lepäät sitten kunnolla, oikein luvan kanssa! Sairaalassa useinkin tuntee olevansa kovinkin näpsäkkä ja terve ja sitten tuleekin ylläri kotosalla. Laita vieraat keittelemään kaffia ja sano, jotta tiskaavatkin kanssa, niin mä tein parisen vuotta sitten, kun olin jalka kipsissä kotona. Olipas mukavaa, kun jäit henkiin ja silleen on vattakin kulkenu!!!!

Piu kirjoitti...

Vatt kulke kyll, olis vaa sairalassaki samal taval. Ole liikkun niin pali tänä, et äsken tek kiirun. Kuka jumankekk o keksin rakentta pikkulan niin kauas?
Sain juur toipumiskassin täynn kirjoi, vesifärei ja virkkulankka, ni et ei tul aik pitkäks maates. Siit ei ol pelkko, eten ossais levät. Ex-miähe miälest liiaksikki.

vilukissi kirjoitti...

Nii jo sulla olikin pikkula...mitäs jos nyt täksi ajaksi ottaisit sellaisen ison sairaalasangon avuksi, jos tuleekin yöllä kiire tai hätä? Toki nyt alkaa olla vaaleat yöt, mutta kuitenkin. Illalla, alkuillasta tulee Sherlok Holmes..oletko katsonut. Minä olen nyt katsonut ja mulle tulee joka ohjelman aikana kumman paha mieli. Se on kurja ohjelma jollain lailla...vaikka englantil.fani olenkin. En pidä Holmesista, heh. Mitä luet? Mitä virkkaat? Mä innostuin virkkaamaan pesuliinat eli tiskilinat (kun niitä ei kaupasta saa...heh) ja nyt teen huivia villalangasta. Vauvannaamapesulappujakin (sanahirviö) olen virkannut, helppoja pyöreitä...

Piu kirjoitti...

Olen sama miält Serlokist. Vaik se on paras versio, ni en tykk sen ylimiälisyyrest ja hullurest.
Luen ny iha hömppäkirjoi, ei iha kioskist mut ei pal puutukka. En jaks kummemppi. Paitti Runonkirjottaja toi mul Vaasan Jaakkoon elämäkerra, sitä ole silmäilly. Ole häne suur ihailijas, siis häne murrepakinoittes. Taikk molemitte, Jaakkoon ja Helin.
Ne pesuklapu oliski vissi mukavi virkattavi. En tiär mitä flika oliva ajatellu mun tekevä, lank o Novita Virkkulankka ja färi o semne roosa. Mul o muutamaki kurin orottamas, se ikususvillatakkiki. Mut aikka mailmas on, kiirus o miälkuvitukse puutet.