keskiviikko 3. helmikuuta 2010

vaihtelua

Tein yhtenä iltana taas makkaroita. Kuva on epätarkka, kamerani ei vaan kykene parempaan. Tässä on yksi ajankulu toipilasajalle, tosin paistaminen ei laitoksessa onnistu.

Nämä ihanuudet tulivat lehden mukana. Jos itse tehdyt ovat pieniä, niin nämä ovat sitten - vielä pienempiä? Nyt ei tarvitse ainakaan hedelmäviipaleita väkertää. Kurkkua ja tomaattia voisin kokeilla. Tuossa oli kiiwiä, mansikkaa, banaania, omenoita, appelsiineja, sitruunoita ja ananasrenkaita.
Muistikirjalla oli vaihtopäivä. Vasemmalla vuoden palvellut ja nyt täyteen kirjoitettu ystävä, oikealla palvelukseen astuva uusi ja tyhjä tuttava. Viimeiset merkinnät vanhaan kirjaan tein tänään kehittämisyhdistyksen kokouksessa. Nyt pitää muutaman viikon ajan kanniskella mukana molempia.

Sohvi ihastelee lumen paljoutta? Ei, vaan tuumii voisko vaivihkaa käydä tarkastamassa lintulaudan alla, onko sinne pudonnut herkkuja. Karvanaamat syövät kauraryynejäkin, jos saavat varastaa niitä linnuilta. Sohvikin, vaikkei muuten ruoka maistu lainkaan.



Huomenna on työpäivä, ja fiksu kun olen, olen buukannut päivän ihan täyteen kokouksia. Ihan viimeksi vielä kehityskeskustelu. Ja illalla yhdistyksen kokous.




4 kommenttia:

vilukissi kirjoitti...

Olen aivan ihmeissäni. Teet makkaraakin! Jestas sentään. Makkara näytti tosi tyylikkäältäkin! Muistikirjan vaihtopäivä...ja mä kirjoitan moneen muistikirjaan ja sitten en tiedä, missä jokin tieto on. Mulla taitaa olla paljon oppimista ja siihen ei taida riittääkään tämä eloni. On tämä muuten ollut kaunis talvi!

Piu kirjoitti...

Mä aina unohdan sen tulitikun noista kuvista! Makkara on minikokoista, nukkekotiin tarkoitettua. Pötkön halkaisija on 5 mm. Huomisella kurssilla on tarkoitus neuvoa muillekin makkaran tekoa.
Mulla on eri asioille eri kirja, mm. puutarhakirja tai matkapäiväkirja, mutta tätä yhtä kuljetan mukana ja siihen kirjaan kaikki kokous- ym, merkinnät. Kun vielä muistais lukeakin niitä...
Talvi on todella kaunis, olisi vaan pitänyt kuvata enemmän.

vilukissi kirjoitti...

ai. höh, mä jo luulin, että ensi jouluksi olin keksiny sulta joululahjat.

Piu kirjoitti...

Heh, joo, kyllä mä teen. Niistä voi tehdä kokille korvikset :)