perjantai 5. helmikuuta 2010

termostaatti rikki

Mulla on nykyisin ihan järkyttävän kylmä. Palelen koko ajan, eikä auta lisävaatteet eikä oikein liikuntakaan. Toki liikkuminen lisää verenkiertoa ja tulee lämmin, mutta heti taas palelee.

Yöllä herään siihen, että olen ihan jäykkänä ja tärisen vilusta. Takkupää yrittää pakoon kun olen kuulemma niin kuuma, ettei kestä olla vieressä.

Lämmitin illalla kaurapussin mikrossa ja työnsin sen vällyjen alle sängyn jalkopäähän. Siitä oli sen verran apua, että sain unen päästä kiinni, mutta yöllä taas palelin. Huoh.

Käytin tänään naapurin emäntää terveyskeskuksessa. Oli mulla omaakin asiaa kirkolle, joten se meni siinä samassa. Paitsi että juuri, kun olin kurvannut terkkarin pihaan, töistä soitettiin. Piti ihan heti ja nyt tehdä tilaus.
No mitäs, kävin sanomassa emännälle, että palaan kohta, ja ajelin kotiin tekemään töitä ja sitten takaisin kirkonkylään. Ehdin vielä juttelemaan pitkän tovin pikkuserkun kanssa luukulla ennenkuin päästiin lähtemään apteekkiin ja muille asioille.

Oli kiva saada vaihteeksi seuraa ja emäntäkin sai lääkkeet viikonlopuksi. Kertoi alkuviikosta käyneensä kävellen kirkolla, muttei nyt kipeänä jaksanut. Vannotin jatkossa soittamaan mulle, kun tarvii kyytiä. Pitäähän meidän yksinäisten akkojen auttaa toisiamme.

4 kommenttia:

vilukissi kirjoitti...

Voihan ny...alpakkalangasta sukat jalkaan tai koirankarvalankaiset...ne on parhaimmat. Peitteen pitäisi olla villaa. Sulla taitaa tulla kylmä "sisältä päin", kun kerran puhut horkasta!!! Miten kilpirauhaskokeet?? Itse saan epäsäännöllisin väliajoin tommosen kohtauksen ja syytä siihen ei ole löydetty, mulla on kehonlämpö silloin sellainen, että digimittari ilmoittaa, ettei voida mitata (mittari alkaa 34:sta). Sun pitää puhua tuosta jollekin lekurille!

Piu kirjoitti...

Vissiin pitäisi, ei vaan jaksa sairastaa enää yhtään enempää. Taitaa olla mummutauti, mulle tulee sekin tietty käänteisenä. Toisille pukkaa hikeä, niin minä vaan palelen. Tyypillistä.
Mulla on taas hiukan tavallista korkeempi lämpö, usein 37 vaikken ole taudissa. Siks se Takkupääkin mua pakoilee vällyissä:D

Unknown kirjoitti...

Heii Terhiäine

ja oikke hyvä nimipäiväehtot ja -yät!

Heli

Piu kirjoitti...

Kiitoksi! Tulin juur saunast ja ajattelin kurkat, onk joku viäl hereill. Sää tiätyste ole vast pääsemäs vauhti:)