tiistai 19. joulukuuta 2023

Onko reilua?

 


Olen äänikirjojen suurkuluttaja. Maksan kuukausittain 100 tuntia, mutta viime viikolla kun aktiviteetit olivat vähissä, ostin lisää 25 tuntia. Perjantai-iltana katsoin, että oli vielä 9 tuntia käyttämättä ja uusi jakso alkaa lauantaina. Aamulla katsoin uudestaan ja tilillä oli vain 100 tuntia. Tämä oli toinen kerta kun pistin merkille, ties miten monta kertaa on jäänyt huomaamatta.

Laitoin palautetta ja sain vastauksen kiitettävän nopeasti. Siinä todettiin lakonisesti, että uuden jakson alussa saldo aina nollautuu. Hemmetin hemmetti! Olin maksanut niistä tunneista. Mielestäni se on varkaus, ellei peräti petos. Huijaus ainakin. Ja vielä tunnustavat moisen rikoksen.

Kuvan kirja ei liity episodiin mitenkään. 

1 kommentti:

vilukissi kirjoitti...

Minä olen myös äänikirjojenkin suurkuluttaja. Joskus murehdin, kun aika ei tahdo riittää kaikkeen ... elän outoa aikaa nyt, aivan kuin mun tulisi ehtiä katsoa kaikki jännärit ja poliisisarjat, lukea kaikki haluamani kirjat ja kuunnella kaikki äänikirjat. Sekä neuloa kaikki työhuoneellani olevat langat ja vielä ne ostamattomatkin.
Ymmärrän nuoria, jotka kuulemma elävät: "mulle kaikki heti nyt".

Meillä on tällä hetkellä kirjastossa ilmainen palvelu, että saa kuunnella äänikirjoja ilmaiseksi. Joihinkin on vain jonoa. Mutta sekin käy mulle nyt, kun on yöpöytä täynnään lukemattomia kirjoja ja moni jännäri taas näkemättä.

Niin ja piti sanomani ... olet mielessäni ...